Day By Day

Wednesday, May 10, 2006

The Collapse of Scientific Authority (cont.) -- Fusion Bubbles reports:
A group of researchers making high-profile claims about fusion energy has admitted to accidentally using equipment different from that reported in their most recent paper.

An erratum providing details of the mistake by Rusi Taleyarkhan of Purdue University and colleagues has been published in Physical Review Letters1. Critics interpret the admission as a sign that the group's fusion claims2 are unravelling, because it comes in the wake of serious questions about the original work's validity.
Read it here.

No comments: